Eigenwaarde en marketing

eigenwaarde en marketing

Eigenwaarde en marketing

Eigenwaarde. Het kwam deze week meer dan eens naar voren.

Geen succes kunnen ontvangen. Door gebrek aan eigenwaarde.
Jezelf niet laten zien. Door gebrek aan eigenwaarde.
Stappen niet nemen. Door gebrek aan eigenwaarde.
Super streng zijn voor jezelf. Door gebrek aan eigenwaarde.

Er is een overtuiging dat je niet goed genoeg bent zoals je bent. Dat je iets moet zijn of worden om dat wel te zijn. Hoe kan dat toch?

Dat komt doordat we ons verleden constant meenemen in het heden. De overtuiging die we bijvoorbeeld als kind hadden (als ik zo doe dan krijg ik een knuffel van mamma), passen we continu overal toe.

Als ik nog meer kennis heb, dan ben ik pas een goede coach.
Als ik 10 kilo afval, dan wil ik wel een foto van mezelf plaatsen.
Als mijn website, social kanaal ed. af zijn, dan pas ben ik klaar om naar buiten te treden.
Als ik maar aan alle regels, verwachtingen en keurslijven voldoe, dan pas ben ik goed, mooi, lief etc.

Jammer joh, dit gaat namelijk nooit gebeuren!

Je zult nooit goed genoeg zijn in je eigen ogen zolang jij jezelf de verhalen van vroeger blijft vertellen. Jij bent allang niet meer dat kleine kind dat goedkeuring en erkenning wilt hebben. Ga jezelf die geven en zie dat je een mooi mens bent.

Het leven is te kostbaar om te wachten tot dat ene moment dat nooit gaat komen. Dus maak dat moment zelf. Perfect in al zijn imperfectie. Kom in beweging. Post die foto. Maak die video. Doe je ding. Doe JOU en gaan met die banaan.

Geen reacties

Je reactie toevoegen