Authentieke Contentmarketing

Wat is contentmarketing?

Contentmarketing is tactiek om je verhaal als ondernemer naar buiten te brengen. Een super waardevolle manier om mensen kennis te laten maken met jou. Maar helaas is geen 1 universele strategie die voor iedereen werkt. Niemand is namelijk precies als de ander. En als iets belangrijk is, is dat je marketing past bij wie jij bent en klopt voor jou. Als ik aan 50 verschillende mensen vraag een soep klaar te maken ga ik 50 verschillende soepjes krijgen. Met allemaal andere ingrediënten die elke soep uniek maken. Zo is het ook bij contentmarketing.

Contentmarketing is net als soep

Waar bestaat jouw contentmarketing uit? Om weer bij soep te komen: verschillende ingrediënten. Ik hou bijvoorbeeld van groentesoep. Dat is mijn soep. Daar doe ik bloemkool in, wortel, selderij, vermicelli. Voor mijn strategie kies ik ook ingrediënten; Facebook, Instagram, natuurfoto’s, stories. De teksten die ik erbij plaats, zijn de peper en maggi. Die zorgen voor smaak en pit. Ze passen bij mijn smaak en hoe ik soep lekker vind.

Tot slot serveer ik mijn soep. Hoe ik die presenteer, kan je vergelijken met huisstijl. Lettertype, kleur, logo. Jouw persoonlijke stempel voor de presentatie. En het mooie is: niet iedereen hoeft jouw soep lekker te vinden. Natuurlijk is het wel handig om te weten voor wie je serveert. Je serveert ook geen vlees aan vegetarier. Dus je mag heus wel wat dingen van je soep wijzigen, zodat je doelgroep het ook lekker vindt. Maar zorg wel dat het nog steeds jouw soep is. Zo gaat het ook met je contentmarketing.

Die soep is als je verhaal naar buiten brengen. Het is persoonlijk en van jou. Jouw stem is wat het verschil maakt. Er is maar 1 van jou en die unieke kwaliteiten mag je omarmen.

Heb jij jouw soep al gekookt?

Een kleine gewetensvraag….weet jij precies wat jouw verhaal is? Waar je voor staat en wie je bent? Wat je bijdraagt en toevoegt? Wat je oplost en wat jou uniek maakt? Zodat je dit in je contentmarketing kunt communiceren? Ik maak veel ondernemers mee die hiermee struggelen. Ik raad je aan om hier echt de tijd voor te nemen om die vragen helder te hebben. Weet welke soep je gaat maken voordat je willekeurige ingrediënten gaat toevoegen. Anders weet je niet wat eruitkomt en of het wel lekker is. Dat werkt heel verwarrend en is moeilijk te verkopen. Bovendien kost het je veel tijd, energie en geld. 

Wat houdt de training ‘Authentieke Contentmarketing’ in?

In de online training ga je in vier stappen aan de slag met het maken van jouw eigen soep, je contentmarketing. Door middel van inhoudelijke lessen boordevol praktische opdrachten waarbij je 1-op-1 feedback ontvangt, maak jij je eigen chefwaardige contentsoep.

Je positionering

Je positionering is het verhaal dat jij vertelt en wilt overbrengen op jouw (potentiële) klanten. Doordat jij dit helder krijgt, wordt het makkelijker om jouw verhaal te verwerken in je marketing uitingen. In deze les ga jij je positionering helemaal helder neerzetten door middel van je why, how, what.

Je doelgroep en ideale klant

Natuurlijk wil jij in eerste instantie zoveel mogelijk mensen tot je potentiële klanten rekenen, maar hoe beter jij weet tot wie jij je richt en voor wie jouw diensten en productengeschikt zijn, hoe beter jij je strategie daarop kunt richten. Dan kan jij beter op de behoeften van jouw klant inspelen met jouw oplossingen.

Je branding

Branding is datgene wat jou herkenbaar maakt. Je logo, kleurgebruik, naam. Maar ook dat wat jou jou maakt. Je persoonlijkheid. Het is de manier waarop jij je verhaal naar buiten brengt.

Je strategie

Wanneer je alle elementen gaat samenvoegen, ga je een strategie bepalen. Waar plaats je wat, voor wie en hoe? Hoe zorg je ervoor dat jouw doelen behaald worden en jij je publiek bereikt?

BONUS 1 

* How to Training – Social media kanalen
Leer hoe je jouw social media kanalen optimaal inricht en inzet om je doelgroep te bereiken.
* How to Training – Vormgeven in Canva
Leer alle ins en outs vam Canva om je huisstijl volledig te kunnen vormgeven.

T.w.v. € 34,-

BONUS 2

Template om jouw contentplanning in op te maken. Alles overzichtelijk in 1 document. Zo hoef jij het wiel niet opnieuw uit te vinden.

T.w.v. € 15,-

Meld je nu aan! En start direct

Wat anderen zeggen:

Karen

Coach

“Wat een fijne feedback. Je moedigt mij aan om  meer naar mijn talenten te kijken en daar iets mee te doen. En dat dat op mijn manier mag.”

Tanja

Coach & healer

“Dank voor jouw ondersteuning. Het maakt een groot verschil en mijn bedrijf heeft er grote stappen door gemaakt.”

Praktische informatie

Starten kan op elk moment. Na aanmelding ontvang je direct een email met alle informatie die je nodig hebt om te kunnen starten.

Deelname is € 77,- incl. BTW.
Hiervan gaat € 3,50 naar het goede doel.

Wil jij leren hoe je een eigen contentsoep maakt? Doe dan mee met de van Authentieke Contentmarketing training!

Ja, ik doe mee

Over mij

Al jaren werk keihard aan mezelf om mijn weg te vinden uit alle die blokkades en me bewust te worden van wie ik ben in heel mijn hoedanigheid. Ook de lelijke stukken. Jaren van cursussen, workshops, trainingen hebben mij geholpen om mezelf op een diep niveau te leren kennen en daardoor heb tools en inzichten gekregen, die ik ook aan jou kan geven. Daarnaast ben ik ook iemand die al jaren werkzaam is op het gebied van bedrijfsvoering en marketing. Ooit in loondienst en nu als ZZP-er. Door die combinatie kan ik je dus ook niet alleen goed begeleiden in het stuk naar binnen, maar ook in het stuk naar buiten. Ook de praktische kanten van het verhaal ken ik en ik weet dus op welke manieren jij jouw verhaal zichtbaar kan maken.

Opleidingen op het gebied van bewustzijn, persoonlijke en spirituele ontwikkeling

Ervaring op het gebied van bedrijfsvoering en marketing in diverse branches

Zelf werkzaam als zelfstandig ondernemer met alle highs en lows die erbij horen